Historie TNK
Na stránce můžete najít informace, články, fotografie z dob minulých této akce. Mapuje, troufám si říct bohatou a zajímavou historii od svých dávných začátků, přes svého zakladatele, až po historii nedávnou. Kapitoly budou postupně přibývat a pokusím se zachytit podstatnou část ,,TNK".
Polomský Petr
1. Květoslav Polomský
V první části je skoro povinnost představit člověka, který ve ,,své" době ojedinělou akci vymyslel. Věřte mi - v celé republice to byla po dlouhá léta jediná cykloakce tohoto druhu. Na pár obrázcích krátká vzpomínka pro ty kteří ho znali a pro ostatní malé představení nadšeného turisty a sportovce.
2. Vlaječky
Oblíbenými upomínkami se staly vlaječky. Mnozí několikanásobní účastníci mají doma početnou a docela cennou sbírku. Na obrázcích však není sbírka kompletní a to z několika důvodů. V začátcích se vlaječky nedávaly. Byly jen upomínky za - jízdu zručnosti, jízdu na netradičním kole, nejpočetnější kolektiv apod.. Také se stávalo, že počet (pozdě přihlášených :-)) účastníků převyšoval množství vyrobených vlaječek a rozdaly se všechny. Vlastní - li někdo z aktivních nebo bývalých účastníků některou nepublikovanou, prosím Vás tímto o info nebo obrázek na e-mail.
3. Po stopách historie
Začátky TNK budou asi zajímat každého. Jak to vlastně začalo. V šedesátých letech minulého století byl otec velice aktivní v odboru turistiky při tělovýchovné jednotě Válcoven Plechu Frýdek - Místek. Zde se zrodil nápad, jak ulehčit cestování na kole. V té době se jezdilo s bagáží tzv. na těžko, dříve po převážně prašných cestách. Navíc hojně pracoval s mládeží, proto první dva ročníky byly pojaty jako putovní tábory. Třetí ročník už se konal pod hlavičkou jiné organizace z pověření Českého svazu turistů - "divná doba" (viz. další pokračování historie TNK). Z té doby ukázka několika tiskovin a pár zažloutlých fotografií.
4. Po stopách historie I
Jak všichni víme, v tehdejší "divné době" vše řídil stát, proto i tato turistická akce musela mít sého oficiálního zřizovatele ČSTV - Český svaz tělesné výchovy. Pro socialistickou společnost politicky nespolehlivý Květoslav Polomský za normalizace těžce obhajoval svoji pozici veřejně činného funkcionáře. Nadále se však rodily cykloturistické nápady. Nejdůležitější z nich, přeprava bagáže se objevil při sledování jedné televizní relace. Žádný náklaďák a organizačně náročné přeházování zavazadel. Byl zvolen autobus, jednoduchý zasedací pořádek pro bágly a zároveň začala éra dobrovolných a obětavých pořadatelů - bagážisti.
5. Účastnické listy
Starší organizovaní turisté si jistě pamatují co znamenalo plnění tzv. zápočtových cest. Pro mladší snad jen stručně - sbírání různých potvrzení o absolvování tolika či tolika kilometrů v různých odvětvích turistiky (pěší, cyklo, moto, vodácká apod.). To všechno jen a pouze za odznak či diplom :-). Platné potvrzení byl také účastnický list z naší státem dozorované akce.